|
1. Mój bank zaproponował mi terminal za 0 zł. Czy są jakieś przeciwskazania
aby skorzystać z tej oferty?
W zasadzie nie ma przeciwskazań ale....Należy upewnić się czy terminal obsługuje protokół umożliwijący zintegrowanie terminala z kasą fiskalną tzw. protokół FROB. Dotyczy to oczywiście tych podatników, którzy posiadają kasę ONLINE. Podatnicy mający zwykłe kasy (nie łączące się z internetem) mogą zamówić dowolny terminal, ponieważ nie dotyczy ich integracja na 1-go lipca 2022 roku z kasą fiskalną.
Należałoby jeszcze zastanowić się kto, w sytuacji gdy terminal jest z innej firmy a kasa u nas ma zintegrować obydwa urządzenia. Bank zapewne nie wyśle serwisanta a ja nie będę mógł konfigurować terminala do którego nie mam uprawnień serwisowych.
Ważną sprawą może być również to, że bank NIE SZKOLI UŻYTKOWNIKA W OBSŁUDZE ANI NIE WSPOMAGA SERWISOWO w przypadku problemów technicznych. Bank dostarcza nam terminal ... i tyle. :-)
2. Jaki będzie mój koszt jeśli zamówię terminal w Video Computer Serwis?
Jeśli jest to Pani/Pana pierwszy terminal to całkowity koszt wdrożenia i użytkowania w pierwszym roku wyniesie całkowite 0 zł. Owszem przed 01.07.2022 roku użytkownicy kas ONLINE będą musieli połączyć terminal z kasą. Koszt integracji będzie zależny od typu połączenia zależny od interfejsu kasy. Szacunkowo będzie to jednorazowa opłata 200 - 250 zł.
3. Jaki jest czas oczekiwania na zamówiony terminal?
Zamówienia obecne są realizowane max do pięciu dni roboczych jednak bliżej końca roku okres ten może się wydłużć. Ile? Nikt tego nie może przewidzieć gdyż zależy to od mocy przerobowej firmy wdrażającej oraz od dostępczości urządzeń. Braki już teraz są odczuwalne. Zaczyna brakować terminali tzw Pinpadów do kas Novitusa i Elzaba.
4. Jak wygląda proces wdrożenia terminala zamówionego w VCS?
Cały proces zaczyna się od Państwa zamówienia terminala. Ze strony www.kasybrzeg.pl pobieramy zamówienie i CZYTELNIE!!! lub z wykorzystaniem Worda wypełniamy niezbędne dane. Wypełnione zamówienie wysyłamy pocztą e-mail na adres: vcs.brzeg@wp.pl. Możemy również zrobić fotkę i przesłać mms-em na numer: 503 139 100.
Po otrzymaniu zamówienia max do dwóch dni sporządzę umowę i na e-mail podany w zamówieniu zostanie ona przesłana do akceptacji (nie musimy się spotykać aby podpisać umowę!). Po zaakceptowaniu za pomocą linka w e-mailu terminal
5. Prowadzę firmę budowlaną. Roboty głównie wykonywane są dla innych firm na
faktury. Dla osób prywatnych wystawiam jeden, góra dwa paragony dla osób
prywatnych, często płatności przelewem, bardzo rzadko gotówką. Czy ja muszę
wdrażać terminal? W tym roku wprowadziłem kasę ONLINE a tu kolejny koszt
wdrożenia terminala. Panie Mariuszu, K.... (pisownia orginalna :-)), Oni chcą nas
wykończyć....?
TAK MUSI PAN WPROWADZIĆ TERMINAL. Ale.... Skoro nie miał Pan dotychczas terminala Pana koszt za wdrożenie oraz rok użytkowania to 0 zł. Proszę zwrócić uwagę na fakt, że ustawodawca nie napisał, że ma Pan wprowadzić terminal tylko "przedsiębiorca ma obowiązek unożliwić klientowi płatnośc przy użyciu karty płatniczej oraz BLIKIEM".
Na chwilę obecną brak jest oficjalnej interpretacji (podejrzewam, że w tym roku jej nie będzie). Pojawi się pewno w marcu, kwietniu jednak.... Umowa jest podpisana na rok, Pana koszty wynoszą 0 zł... Jeśli po roku okaże się, że nie potrzebnie wdrożył Pan terminal, wypowie P:an umowę, odda terminal i tyle :-)
6. Mam obecnie zawieszoną działalność. Czy muszę instalować terminal do końca roku
2021?
NIE! Można by było się zapytać co oznacza zawieszenie działalności. Jest to stan firmy gdzie nie prowadzimy działalności. Nie możemy nic kupować na firmę, nie możemy sprzedawać żadnych usług ani produktów a tym samym nie wprowadzamy terminala. Mówiąc wprost nie robimy nic co związane jest z naszą działalnością. Należy jednak pamiętać, że po odwieszeniu działalności, przed obsługą pierwszego klienta musimy wykonać wszystkie czynności, które musieliśmy zrobić w trakcie trwania zawieszenia czyli: 1. Wykonać przegląd kasy fiskalnej 2. Wdrożyć terminal. Jeśli jest Pan właścicielem kasy ONLINE i odwiesi Pan działalność po 1 lipca 2022 to również będzie trzeba zintegrować kasę z terminalem
Gdyby po odwieszeniu zamykałby Pan działalność to jeśli nie wykona Pan żadnej transakcji to terminala nie będzie trzeba instalować ale należy pamiętać o odczytaniu kasy fiskalnej najlepiej do 7 dni od momentu zakończenia działalności.
7. Od około trzech lat posiadam terminal. Jak mogę sprawdzić czy mój terminal będzie współpracował z moją kasą.
Większość terminali oraz kas pracujących obecnie na rynku nie posiada wymaganego do połączenia kasy z terminalem protokołu FROG. Obecnie wprowadzane terminale juź są w ten protokuł wyposażane (chociaż nie wszystkie!). Z uwagi na fakt, że w kasach nieonlinowych nie ma możliwości technicznych aby taki protokół wgrać, ustawodawca zrezygnował z wymogu zintegrowania kasy nieonline z terminalem (chociaż niektóre działają bezproblemowo). Kasy ONLINE ten protokuł obsługuje a te które go nie mają będą do niego dostosowane. Wymaga to jednak homologacji przez GUM oprogramowania kasy. Nowe oprogramowanie będzie do kas wysyłane przez internet i w większości przypadków instalowane automatycznie (np. do kas WP50 firmy DATECS).
Gorzej w przypadku terminali. W części terminali oprogramowanie będzie mogło być wgrane przez operatora przez intenet w części na serwisie operatora ale duża część będzie musiała być wymieniona. Wedaje mi się, że taka zmiana powinna się odbyć bez poniesienia kosztów przez klienta z uwagi na fakt, że właścicielem terminala jest operator a klient to urządzenie tylko wynajmuje.
Gorzej z terminalami, które zostały przez nas kupione tzw bezabonamentowe. Najczęściej nie będzie ich można zintegrować z kasą a co wtedy? Wymiana terminala na nowy,,,
Aby uzyskać informację czy nasz terminal obsługuje wymagany protokół należałoby zadzwonić do naszego operatora terminala (numer najczęściej jest przyklejony na terminalu) i podając numer MID (znajdziemy go również na terminalu). Z uwagi, że integrację należy zrobić do 01.07.2022 a obecnie operatorzy mają natłok pracy związany z wdrażaniem nowych urządzeń telefon proszę wykonać .... po 01.03.2022.
8. Czy są jeszcze dostępne terminle za 0 zł?
Na razie jeszcze tak (28.11.2021) ale liczba urządzeń bardzo szybko topnieje. Proszę nie pytać kiedy najpóźniej zamówić terminal aby był dla Państwa dostępny bo nie wiem. Może do jutra może do 15 grudnia? Nie wiem
9. Jestam na kwarantannie Covidowej. Czy muszę i jeśli tak to w jaki sposób
zainstalować terminal? |
|
|
|
|
|
|